Social Icons

wtorek, 15 marca 2016

Co skrywa Saksonia?

Witam!
   Dawno mnie tu nie było, piszę notki z mniejszymi bądź z większymi odstępami czasowymi, lecz w tym roku, a właściwie za dwa miesiące, będę zdawał maturę, więc niestety nie mam czasu na pisanie, a tym bardziej( niestety) na podróżowanie.
   Dzisiaj chciałbym Wam pokazać Drezno. Może wielu z was było, wielu nie, jednak jest co pokazywać. Na początek troszkę hostrii i geografii. Drezno to miasto w Niemczech, w landzie Saksonia, a także stolica tego landu, położona nad rzeką Łabą. W dawnych czasach zwanych średniowieczem Łaba stanowiła granicę dzielącą Europę na lepszy Zachód i troszkę mniej lepszy Wschód pod względem gospodarczym. W XVIII w. Drezno było stolicą państwa Wettinów, tj. Królestwa Saksonii, które było związane z Polską unią personalną w postaci dwóch królów : August II Mocny i August III Sas. Jeżeli będziecie chcieli poznać więcej ciekawostek historycznych o Saksonii i Dreźnie zapraszam do pytania w komentarzach.
   Ten wpis nie będzie wpisem typowo opisującym to co zobaczyłem w Dreźnie. Chciałem wam zaprezentować poprostu to co zaobserwowałem tam, sfotografowałem. Resztę, mam na myśli tytuły, podpisy, komentarze, informacje co do zabytków, pozostawiam wam. Nacieszcie się obrazami z Drezna. Zapraszam!






















































2 komentarze:

  1. Nigdy tam nie byłam - ale jest pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia! Drezno to cudowne miasto, chciałabym je kiedyś zwiedzić, móc zobaczyć to wszystko na żywo :)

    ♥ Mój blog - klik! ♥

    OdpowiedzUsuń

 

Sample text

Sample Text

 
Blogger Templates