Social Icons

niedziela, 9 lutego 2014

Za wielką wodą, czyli Los Angeles na wakacje


Los Angeles Downtown



Staples Center, tutaj właśnie rozgrywa się mecze Lakersów


Walt Disney Opera House




California ScienCenter



Six Flags Mountains Park




Fitch and abercrombie w najstarszym centrum handlowym w LA




Dzisiaj zabieram Was za ocean. Los Angeles- miasto, w którym marzenia się spełniają. W Stanach byłem dwa lata temu na kursie języka angielskiego. Mój pobyt trwał 3 tygodnie i muszę się przyznać, że to pomogło. Nabrałem odwagi co do komunikacji, a do tego cały czas posługiwałem się językiem angielskim. Jeżeli ktoś będzie miał okazje skorzystać z takiej fromy nauki języka obcego-polecam!
   Zdjęć z LA mam bardzo mało, tutaj pokazuje prawi połowę zdjęć jakie stamtąd mam. Strasznie żałuje,że nie porobiłem ich więcej, ale za to pamiętam bardzo dużo. Mieszkałem w akademiku w jednym z uniwersytetów w Burbank. Warto dodać, że to właśnie w tym mieście znajdują się największe wytwórnie filmowe takie jak np. WarnerBrothers, czy Universal Studios. Śniadania, obiady i kolacje jadaliśmy na tamtejszej stołówce. Uniwersytet mimo, iż założony został w 1888 r. to wyglądał tak jakby został wybudowany 10 lat temu, bardzo nowoczesny i ładnie wyremontowany.  Podczas mojej wizyty w Los Angeles zwiedziłem takie miejsca jak Universal Studios, WarnerBrothers, Hollywood, czy chociażby Six Flags Mountains Park, a także Disneyland.
   Przedstawione na zdjęciach Walt Disney Opera House, gdy została wybudowana w samo południe oślepiała podobno tak kierowców, że na pobliskim skrzyżowaniu( małe skrzyżowania w USA to takie wielkości tego na Al. Jerozolimskich i Marszałkowskiej), doszło w dniu odsłonięcia budynku do ponad 50 kolizji, na szczęście bez ofiar śmiertelnych. Budynek został obudowany takim materiałem, który odbijał światło słoneczne, a w rezultacie wprost oślepiał kierowców. Budynek trzeba było więc zamnkąć na 3 miesiące i przebudować zewnętrzne ściany budynku, które teraz nie są już tak szkodliwe dla kierowców.
   Miasto tak wspaniałe i różne, jak i jego mieszkańcy. W samym Los Angeles mieszka najwięcej najbogatszych ludzi USA, ale także jest mnóstwo ludzi, którzy są najbiedniejszymi w stanach. Bierze się to głównie stąd, że mnóstwo młodych obywateli opuszcza swoje rodzinne miasta i wyjeżdża do LA w poszukiwaniu kariery w Hollywood. Jest to smutne, aczkolwiek prawdziwe.
   Będąc w LA polecam także Hermosa Beach( hiszp.Hermosa-piękna) oraz Santa Monica. Wielkie piaszczyste plaże z charakterystycznymi budkami dla ratowników. Polecam!

Zapraszam do komentowania. Zadawajcie także pytania. Postaram się odpowiedzieć.


Santa Monica Pier


Moi znajomi


Disneyland


Surfer- symbol plaży Hermosa Beach



Grauman's Chinese Theatre- tutaj odbywają się premiery największych filmów


Za tymi drzwiami znajduje się sala galowa, w której rozdawane są Oskary (Dolby Theatre)


Dolby Theatre - miejsce gali rozdawania Oskarów


Stadion Los Angeles Dodgers- Dodgers Stadium


Getty Museum, z tego miejsca rozciąga się piękna panorama na Los Angeles


Rodeo Drive, najdroższe sklepy świata na jednej ulicy




3 komentarze:

  1. Zazdroszczę. Zawsze marzyłam żeby polecieć do LA :)
    Pozdrawiam!
    coconutcorne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. LA jest jednym z miejsc które zdecydowanie kiedyś chce odwiedzić !!:D
    Prowadzisz bloga o ciekawej tematyce ! :D
    Obserwuje i liczę na rewanż :D
    http://mylivemyfun1d.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

 

Sample text

Sample Text

 
Blogger Templates